Sick Style Collective
Manon TomaWe can't cure, but we do care (and wear)
Sick Style Collective ontwerpt mens, dier en milieu vriendelijke shirts & sweaters die worden voorzien van grappige en dubbelzinnige teksten. Dit omdat wij geloven dat ziek zijn al zuur genoeg is en humor een belangrijk medicijn is.
Een gedeelte van onze opbrengst wordt 15% gedoneerd aan gezondheidsonderzoek en instanties. Waaronder het Diabetes Fonds.
------------------------------------------
Let op! Er staat nu éé ontwerp voor het Diabetes Fonds op onze website.
"Take me to the Candyshop"
De kleuren van de inkt zijn 'glow orange' en 'glow pink' voor een mierzoete finishing touch! Het shirt (100% biologisch katoen) zelf is wit óf in stargazer (donkerblauw/aqua) en is 155 grams.
Omdat wij zo duurzaam mogelijk werken en tegen verspilling zijn gaan wij pas produceren op het moment dat wij een bepaald aantal hebben om uit de kosten te komen. In dit geval moeten wij er 50 minimaal behalen.
Je koopt dus - in feite - een shirt wat er nog niet is. Hoe sneller mensen kopen, des te sneller kunnen wij de drukpers aanjagen.
Wat als we de aantallen niet behalen? Dan storten wij het aankoopbedrag retour. Om het wachten wat aangenamer te maken kun je nu tegen een fijne korting je reservering plaatsen.
De pre-launch periode duurt 24 dagen en start op 1 maart 2020. Het aantal wat wij minimaal dienen te halen is 50+.
Op de website kun je zien hoe de kosten zijn opgebouwd en waarom deze shirt qua prijs hoger liggen dan wat je wellicht gewend bent via de bekende grote ketens.
------------------------------------------
De kleding kunje dragen als je ziek bent, maar juist óók als je zelf kerngezond bent. Een dubbelzinnige en draagbare boodschap voor dubbel zo veel effect. Voor diabetespatiënten, hun omgeving én het Diabetes Fonds.
Founder Manon Toma werd zelf ziek (interstitiële longziekte) en wilde graag iets doen. Ze miste iets waar ze terecht kon, alles was al snel zwaar beladen en daar ging ze zich niet beter door voelen.
Ze dacht ook na over het organiseren van een hardloopwedstrijd of om rond te gaan met een collectebus. Maar dit pastte niet. Zo bedacht ze Sick Style. Een webshop en collective (op Instagram) waar je shopt per ziekte en niet per seizoen.
Shoppen voelde nog nooit zo goed!
Kleding met een 'draagbare boodschap' om mensen bewust te maken van onzichtbare ziektes en zo geld op te halen voor onderzoek. Manon Toma wil het Diabetes Fonds graag helpen omdat haar vader diabetes type 1 heeft. Diabetes is een ziekte waar mensen vaak de ernst niet van inzien.
👉 👉 👉 Bestel hier het shirt in de PRE-SALE voor het Diabetes Fonds: "Take me to the Candyshop" Of klik op de afbeeldingen*. 👈 👈 👈
* de afbeeldingen zijn zogeheten mockups. Ze laten zien hoe het uiteindelijke ontwerp er ongeveer uit komt te zien. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan de afbeeldingen. Alle shirts (100% biologisch katoen en fair fashion) worden met de hand gedrukt in een ecologische drukkerij en zijn voorzien van alle belangrijke keurmerken zodat ze mens,- dier, en milieuvriendelijk zijn
Visie: Care for Cure
Wij weten ook wel dat we ziektes niet kunnen laten verdwijnen, maar wij kunnen wel een lach op iemands gezicht laten verschijnen. Zonder humor zijn we verloren. Samen maken wij een vuist en steken wij een middelvinger op naar tal van ziektes. Dit doen wij met gezondheids instanties,- organisaties,- fondsen of patiëntenverenigingen die zóveel goed werk doen. Voor patiënten, hun ziekte, de bijwerkingen hiervan en hun omgeving.
Missie: Care and wear
Hiervoor is geld nodig en daarom geloven wij in geven en samenwerken. Onze ecologische en duurzaam verantwoorde kleding wordt voorzien van grappige en fijne teksten. Alles om de draak te steken met een ziekte of de bij- en uitwerkingen hiervan op patiënten en hun omgeving. Juist die knipoog vinden wij belangrijk. Daarnaast geloven wij in de kracht van suggestie: het lezen of zien van beelden/woorden die het brein kunnen beïnvloeden, op een positieve manier natuurlijk!
Ons doel
Alles staat met elkaar in verbinding. Mens, natuur en dier. Geen troep in je lijf en dus ook geen troep áán je lijf. Wij streven naar een win-win-win situatie. Wij halen geld op voor onderzoek t.b.v. instanties en doen dit op een ongekende manier. Er is niets mis met collecteren of de Mont Ventoux opfietsen (stoertje als je dit doet!), maar de kracht van humor en autosuggestie ontbreekt.
Wij creëren duurzame shirts die op een eerlijke manier gemaakt worden. Een lach op iemands gezicht toveren moet namelijk niet ten koste gaan van iemand anders.
De kracht van autosuggestie: Je bent misschien ziek, maar dat wilt níet zeggen dat je je ook ziek wilt voelen. De kracht van teksten, woorden en beelden kunnen van grote invloed zijn. Laat ons nu niet zo sterk zijn in zweverige en spirituele teksten... Wij moeten het hebben van zelfspot en humor. Doe iets voor een ander (of lekker voor jezelf). Maak een statement als patiënt óf steek iemand anders een hart onder de riem als vriend of familie.
De shirts worden verzonden in een duurzame verpakking die meteen als retourverpakking dient (indien nodig). Deze verpakking is zo gemaakt dat hij door de brievenbus past, je hoeft dus niet thuis te blijven. En het wordt met de Post NL fietsbezorger geleverd. Tenzij je ergens in Timboektoe woont. Dus geen onnodige CO2 uitstoot.
Sick Style Collective koopt in via een tussenpartij.
Alles gaan uitzoeken en rechtstreekste contacten leggen in de textielbranche is erg moeilijk. Bovendien is textiel niet onze focus, al klinkt dit misschien een beetje gek. Wij hebben een goede en betrouwbare partij gevonden, die eigenlijk "al dit werk" al gedaan hebben. Het nadeel is dat deze kleding qua prijs hoger ligt. Maar wel biologisch, voorzien van alle keurmerken (geen fast fashion!!!) met de hand gezeefdrukt worden in een ecologische zeefdrukkerij met inkt op waterbasis.
Onze boodschap
"We can't cure, but we do care & wear. So can you!